canada verslag 2 - Reisverslag uit Canmore, Canada van gurbe woude - WaarBenJij.nu canada verslag 2 - Reisverslag uit Canmore, Canada van gurbe woude - WaarBenJij.nu

canada verslag 2

Door: Gurbe

Blijf op de hoogte en volg gurbe

11 Juni 2015 | Canada, Canmore

DINSDAG 9 JUNI

Onze biologische klok is nog steeds een beetje in de war van de tijdsverschillen tussen Ureterp en Canada. We worden midden in de nacht wakker en het helpt ook niet dat Feikje haar telefoon 3 x rinkelt. Bij de derde poging krijgt ze een beveiligingsmaatschappij aan de lijn. We dutten nog wat en staan om 8 uur op.

We vertrekken richting Bragg Creek. Terplekke blijkt het niet veel voor te stellen, ‘Nothing to Bragg about’. We rijden verder naar Black Diamond waar we bij The Stop wat eten. De mensen zijn er relaxed en de sandwich is heerlijk. Het zonnetje, 25 graden, doet de rest. Met een volle maag op naar Longview.

Longview is en klein plaatsje met een prachtige local saloon. Bijzonder om te zien, de eigenaar is druk aan het vertimmeren en alles gaat gewoon door. Ook hier zijn de mensen vriendelijk, ze geven uitgebreide info en er wordt zelfs gebeld om ontbrekend info op te duikelen. Het leven is hier echt lay back, een verademing.

Vervolgens zetten we koers naar Elbow Falls. De falls zijn helaas niet bijzonder meer, maar de omgeving is prachtig. Dan op naar Canmore, vlakbij Banff, maar minder druk en toeristisch. We hebben er een prima hotel en eten s avonds in het stadje. We merken wel dat we in de bergen zijn, want als de zon verdwenen is wordt het rap kouder. Morgen willen we de omgeving verkennen, want die moet prachtig zijn

WOENSDAG 10 JUNI

We staan vroeg op en pakken eerst een ontbijt in Canmore. Het is prachtig weer en eten lekker buiten op een terras. Daarna naar de VVV en op pad naar Grassi Lakes genoemd naar een pionier die dit gebied ontdekte. Het is vlakbij Canmore en na een klimmetje van ongeveer 20 minuten komen we bij een schitterend gebied waar twee meertjes naast elkaar liggen. Hier brengen we een flinke tijd door. Genieten van het prachtige uitzicht en de mini eekhoorntjes die om ons heen dartelen. Ik probeer de vissen in het heldere water, je kunt overal de bodem zien, op de foto te krijgen, maar die zijn te schichtig. Daarna terug naar Canmore, wat eten en rusten.

Morgen willen we de omgeving verkennen, want die moet prachtig zijn
Vanavond uit eten en plannen voor morgen als we richting Banff gaan en misschien wel alvast een stuk naar Jasper gaan rijden.

• 11 Juni 2015 - 20:01

Rob:

De vaart en stemming zit er goed in zo te lezen. Enjoy!