Seattle dag 1 - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van gurbe woude - WaarBenJij.nu Seattle dag 1 - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van gurbe woude - WaarBenJij.nu

Seattle dag 1

Door: Gurbe

Blijf op de hoogte en volg gurbe

23 Juni 2015 | Verenigde Staten, Seattle

MAANDAG 22 JUNI

We gaan met de ferry van kwart voor tien richting Seattle. Het is al de derde keer deze trip dat we op een ferry zitten. De reis duurt een uurtje. Bij aankomst hebben we een mooi uitzicht op downtown Seattle met de bekende Needle prominent in beeld. Met de auto is het nog geen 10 minuten naar het hotel en we hebben mazzel, want we mogen meteen op onze kamer.

We zitten vlak bij bekende attracties zoals de Fish Market op Pikes Place. Het is er een wirwar van winkeltjes met van alles en nog wat, maar waar dit gebied bekend om is, is een viswinkel waar de verkopers de vis naar elkaar gooien. Het is een prachtige show, de mannen zijn perfect op elkaar ingespeeld, kanjers van vissen vliegen door de lucht en niemand laat wat vallen. Ik heb filmpjes gemaakt, dat we nog wel eens zullen tonen. Bovendien willen we nog een keer heen, want hier krijg je geen genoeg van.

Daarna gaan we naar de bibliotheek, een gebouw van 11 verdiepingen hoog en met eigen beveiliging. Een indrukwekkend gebouw, wat tegen valt is dat ondanks de enorme hoeveelheden boeken, ze me de laatste uitgave van Duck Tales niet kunnen leveren. Daarna gaan we naar het hoogste gebouw van Seatlle,waar we een schitterend uitzicht over de stad en het havengebied hebben. De stad, die ongeveer 670.000 inwoners heeft, kent maar weinig hoogbouw en dat is vanaf hier mooi te zien. Seattle is enorm uitgestrekt.

Daarna pakken we een biertje en pakken we onze broodnodige rust. Het is opnieuw warm, richting 30 graden en dan is het een vermoeiende bezigheid om door de stad te struinen. Zeker met de hoogteverschillen hier. Als je van 4th avenue naar 5th avenue wil, moet je over korte afstand zeker tien meter klimmen en dat voel je in je kuiten. ’s avonds uit eten, wat lezen en vroeg slapen, want we hebben een druk schema voor dinsdag en ook dan belooft het weer heet te worden.

• 26 Juni 2015 - 13:03

Jan Fiene:

Dag Gurbe en Feikje,

Beetje late reactie want ik was de laatste weken erg veel in het buitenland en heb toen alleen m'n werk e-mail gelezen.
    Top dat jullie nu ook in Seattle zijn geweest. Ik vind dit nog steeds een van de leukste steden van de US. Niet te groot dus je kan de meeste plekken lopend bereiken. Pike place market is voor mij ook een plek die ik elke keer als ik hier ben bezoek.
    Mochten jullie er nog zijn probeer in een van de restaurants de Salmon Chowder. Heerlijk!
    Ik kijk uit naar jullie volgende verslagen en wij wensen jullie een TOP vakantie daar.
    Groet, de Fiene's