Seattle dag 2 - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van gurbe woude - WaarBenJij.nu Seattle dag 2 - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van gurbe woude - WaarBenJij.nu

Seattle dag 2

Door: Gurbe

Blijf op de hoogte en volg gurbe

24 Juni 2015 | Verenigde Staten, Seattle

Dinsdag 23 juni

We beginnen de ochtend bij het MPE museum waar onder andere de muziekhistorie van Seatlle en omgeving wordt getoond. Er is een zaal over Jimi Hendrix die in Seatlle geboren is. Mooi om te zien is een oud affiche waarop staat dat je voor 5 dollar (voorverkoop) of 6 dollar aan de zaal een concert van de gitaarvirtuoos kunt bezoeken. Er is ook een ruimte gewijd aan Nirvana. De band komt uit de omgeving, Aberdeen.

Verder zalen over de geschiedenis van de gitaar en Looney Tunes. We vallen met de neus in de boter, want het museum bestaat 15 jaar en dus zijn er extra activiteiten. In de middag gaan we shoppen en komen in een mall waar we wat eten. Als we vertrekken zien we een jongens van Allart zijn leeftijd eten uit een vuilnisbak halen.

Stuitend en we besluiten hem een maaltijd aan te bieden. De ontmoeting is schokkend. Hij accepteert het aanbod, maar vertoont geen enkele emotie. Hij krijgt zijn eten en voegt wat hij in de vuilnisbak heeft gevonden er aan toe. We krijgen geen reactie meer. Of het komt door drugs, of dat hij afgestompt is, weten we niet, maar het maakt ons wel droevig. Het staat niet op zich, we hebben op onze trip vee mensen gezien die van het padje zijn geraakt en niets meer hebben.

We gebruiken de namiddag om op het dakterras van ons hotel te genieten van de zon en een biertje. Er komt een man met een sixpack naar boven die een praatje aanknoopt. Het is een Canadees die zijn bier met ons deelt en wat ervaringen wil uitwisselen. Het is een leuke en gezellige kennismaking, die ons ook wat nieuwe inzichten over de verhoudingen tussen Canada en Amerika biedt.

We gaan aan het begin van de avond eten en dan ontdekken we op een steenworp afstand allerlei leuke restaurants en kroegjes. We hebben een avond eerder in de verkeerde buurt gezocht, want dit is echt een leuke omgeving. Na afloop gaan we plannen maken voor onze laatste drie dagen van onze reis.

• 24 Juni 2015 - 10:01

Janke En Frans:

Met veel plezier lezen we jullie vakantie avonturen.
    Frans en Janke