Reisdag 8 dinsdag 14 juni - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van gurbe woude - WaarBenJij.nu Reisdag 8 dinsdag 14 juni - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van gurbe woude - WaarBenJij.nu

Reisdag 8 dinsdag 14 juni

Door: gurbefeikje

Blijf op de hoogte en volg gurbe

16 Juni 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Reisdag 8 dinsdag 14 juni

Dit bericht is met twee dagen vertraagd, omdat we in Yellowstone geen internet hadden

We staan om 07.00 uur op, douchen, ontbijten, laten Livingston achter ons en koersen af op Yellowstone. Omstreeks half tien arriveren we bij de Noordelijke ingang van Yellowstone. We vragen informatie op, kopen een bak koffie en besluiten bij de Mammoth hot springs terrace te gaan kijken. De geiserplateaus (foto) zijn prachtig en doen een beetje onrealistisch aan, het is of je op een andere planeet wandelt. Ze zijn mooi, maar stinken wel, af en toe drijft er een geur voorbij waarbij vergeleken de scheten van Anno B (verbindingsweg 15, weibuorren 14B en Julianadorp??) een streling voor de neus zijn.

Vervolgens gaan we hiken, de Beverlus, een wandeling van 7 mijl, oftewel een kleine 13 kilometer door bergen en heuvels. We zijn gewaarschuwd dat we beren tegen kunnen komen en warempel, dat is inderdaad het geval. Feikje spot een bruine beer (foto) op hooguit 50 meter afstand. Heel apart, je hoopt een beer te zien, maar als je er eentje tegen het lijf loopt, slaat de paniek wel even toe.

Als we nog een keer kijken, zien we nummer twee verschijnen, een zwarte (foto). Ze komen langzaam dichterbij en hoewel ik in Vietnam en de Golf heb gevochten, lijkt me dit niet het moment om heldhaftig te doen. We keren terug en lopen een Cubaanse familie tegen het lijf, vader, moeder en 2 zonen. We overleggen en omdat we nu met een groep zijn, besluiten we zoals de Rangers geadviseerd hebben, lawaai te maken om de beren te doen verdwijnen.

De tactiek werkt, de beren peren hem, hoewel ik niet het idee heb dat ze onder de indruk zijn van ons, ze hebben gewoon geen honger. Samen met de Cubanen, die uit Miami Florida komen, vervolgens we ons pad. Mede dankzij het mooie weer is het een schitterende wandeling. We zien eekhoorns (foto), een fazant, mooie vogels en een groot aantal rendieren (foto) die zich niets van ons aantrekken en zich rustig laten fotograferen. Rond de klok van hal drie zijn we tevreden, maar wel moe, terug bij ons startpunt.

We eten wat en vertrekken richting Canyon Village waar we een cabin hebben gehuurd. Onderweg zien we heuse bisons (foto), rendieren en een paardenranch (foto). Om half vijf ’s middags zijn we bij onze cabin, een blokhut met een bed, douche, toilet en dat is het ook wel zo’n beetje. Minimalisme, maar het was het enige wat we konden krijgen en omdat ‘we’ graag in het park willen blijven, hebben we geboekt.

Dat was het wat de dinsdag betreft.

PS, we hebben Yogi nog niet gezien.

• 16 Juni 2011 - 19:38

Anno:

Gurbe even ter informatie ,die witte fazant dat is een paard hoor.