Reisdag 9 woensdag 15 juni - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van gurbe woude - WaarBenJij.nu Reisdag 9 woensdag 15 juni - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van gurbe woude - WaarBenJij.nu

Reisdag 9 woensdag 15 juni

Door: gurbefeikje

Blijf op de hoogte en volg gurbe

16 Juni 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Reisdag 9 woensdag 9 juni

Eerst nog even terug naar dinsdagavond. We zijn moe en kruipen vroeg onder de wol. Om half elf wordt ik wakker en blijkt het grote nadeel van de geschakelde cabines. Onze buren, een familie Chinezen, die deel uitmaakt van twee busladingen Chinezen, besluiten laat te douchen. De geiser veroorzaakt zo´n kabaal, dat ik geen oog meer dicht doe. Het is kennelijk een grote familie, want de douche draait ruim 3 kwartier en bovendien kakelen ze aan een stuk door. Pas tegen twaalven wordt het rustig.

Woensdagochtend half zes. `Duizend bommen en granaten´ de Chinezen staan alweer onder de douche. Ditmaal is ook Feikje wakker. Ik hoop dat ze allemaal door het putje spoelen. Als de bussen weg zijn, dommelen we weer in slaap. Om half acht op, douchen, ontbijten en op pad. Feikje poseert bij de sneeuw (foto) op het parkeerterrein. Het is gek, want gisteravond liepen mensen in korte broeken en t-shirts buiten. Het weer is heerlijk, maar de sneeuw wil van geen wijken weten.

We rijden eerst naar de waterval van lowerfalls (foto), geweldig natuurgeweld, daarna door naar geisers. De eruptie van moeder aarde is mooi, maar de stank is niet te harden. Vervolgens stuiten we net buiten Fishing Bridge op een kudde bizons (foto) die aan beide kanten van de weg graast en rust. Een prachtig gezicht. De bizons steken af en toe de weg over (foto) en nemen daar alle tijd voor. Ze blijven rustig midden op de weg staan en laten het verkeer wachten. De machtsverhouding is duidelijk. De bison rules.

Dan op naar Yellowstone Lake, het grootste meer van Amerika. We eten een hapje bij Yellowstone Lodge en genieten vanaf de waranda (foto) van het schitterende uitzicht. De lodge is gigantisch groot en al even mooi. Helaas mogen we binnen geen foto’s nemen.

We besluiten nog 21 mijl door te trekken om geisers te zien, maar dat wordt een teleurstelling. Het gebied is afgesloten omdat de plaatselijke Elk (rendieren) chagrijnig zijn. Het is net plaatselijke hangjeugd, agressief en vervelend en dus gaat de deur op slot. Honderden toeristen komen vergeefs opdraven. Ik weet een simpele oplossing, afknallen en er een heerlijk broodje vlees van maken, Elks zat in Yellowstone. Grapje natuurlijk. Dier en natuur zijn de baas in Yellowstone en zo hoort het.

• 17 Juni 2011 - 07:53

Teun:

Jeetje Gurbe, wat heb jij toch met buren............

• 17 Juni 2011 - 09:08

Rob:

Prachtige beesten die bizons. Op de foto lijken ze wat kleiner dan ik voor ogen had. Fijne trip verder.

• 17 Juni 2011 - 09:37

Ingrid:

Hi Feikje en Gurbe!
    Blijf via de mails van Wobbe ook op de hoogte van jullie reis. Geweldig hoor, benijd jullie! Wens jullie nog heel veel plezier de resterende tijd, geniet er nog even lekker van!
    @webredacteur... Mijn complimenten! Materie is natuurlijk ook stuk interessanter voor mij dan alle vermeende 'succes verhalen' over je cluppie! ;)))

• 17 Juni 2011 - 10:56

Sawani:

Hallo Gurbe en Feikje,
    Wat een leuke verhalen en prachtige foto's. Enjoy!!

Groeten Sawani

• 14 Juni 2013 - 19:02

Jannie Tepstra:

Hallo Gurbe en Feikje
    De reis over de highway,
    en het verhaal van de bizons komt ons bekent voor.
    Zo reizen we weer even mee.
    Nog heel veel plezier.
    Gr. Simke enJannie