reisdag 11 vrijdag 17 juni - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van gurbe woude - WaarBenJij.nu reisdag 11 vrijdag 17 juni - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van gurbe woude - WaarBenJij.nu

reisdag 11 vrijdag 17 juni

Door: gurbefeikje

Blijf op de hoogte en volg gurbe

18 Juni 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanochtend besloten rond te kijken in Jackson. Is een leuk stadje, populair bij welvarende Amerikanen vanwege de wintersport. Blijkt ook wel uit de aanwezige winkels. Nemen kijkje in million dollar cowboy bar (foto). Prachtig, kunt op zadel aan bar zitten, mooie inrichting, geweren, oud geld paardensporen, noem maar op. Jackson heeft sowieso uitstraling wilde westen, je kunt je rond laten rijden in oude postkoets (foto) en winkels hebben western-look.

Gisteravond gegeten in plaatselijk steakhouse, Eten is goed, maar merkwaardige ervaring. Als je binnen komt hangen de menus aan de muur. Voor je mag zitten moet je je bestelling opgeven, dan krijg je een tafeltje en is het wachten op eten en drinken. Amerikanen vinden het kennelijk heel normaal, want het is er druk. Vanochtend ontbeten bij restaurant. Voor nog geen 11 euro, hebben we beide uitgebreid ontbijt met zo veel koffie als we willen. Spotgoedkoop.

Hoe leuk Jackson ook is, we vertrekken, want de temperaturen doen ondanks de mooie blauwe lucht aan winter denken. We willen warmte en vertrekken richting Boise, de hoofdstad van Idaho. Als we ’s avonds om zeven uur in Boise arriveren blijkt het een juiste keuze te zijn geweest. In Jackson was het +5, in Boise 23 graden. De mensen lopen om korte broek en t-shirt, heerlijk.

Maar eerst nog even terug naar de trip naar Boise, ruim 500 km door Idaho. Als we de bergen achter ons hebben gelaten, zien we dat Idaho mooi is. Idaho biedt mooie valleien, weilanden, prairie en kleine bijzondere plaatsjes. Lijkt in verste verte niet op Nederland. (fotos)

We lunchen in een klein plaatsje Arco, een gehucht van nog geen 1000 inwoners. We komen terecht in de Pickles Place (foto), een bijzonderheid. Worden meteen aangesproken door een krasse bejaarde genaamd Kathy (foto) ze geeft adviezen over menu en vertelt van alles over Arco. Over bv kerncentrale die in 1959 is gebouwd en gegroeid is naar een terreinoppervlakte van bijna 14000 m2. De contacten met de Amerikanen blijven leuk

Na hotel te hebben gevonden, eten we in uitgaanscentrum Boise. Veel bars en restaurants, gezellig. Zaterdag willen we stad verkennen en winkelen. De vooruitzichten lijken goed.

Tot de volgende keer

• 19 Juni 2011 - 09:47

Annie En Tjipke:

wensen jullie veel sterkte en hopen dat het meevalt

• 19 Juni 2011 - 10:04

Henny Klaas Ariana E:

feikje en gurbe
    Even een berichtje uit Drachten, dit is schrikken en we hopen dat de kretieke fase inmiddels voorbij is.
    Nog heel veel sterkte toegewenst.
    Groeten van ons allen.
    tut en oant sjen Klaas

• 21 Juni 2011 - 12:05

Janny Yntema:

He Gurbe,

net van Rob gehoord over je wederwaardigheiden in Amerika. Reizen is leuk maar je moet geen gekke dingen uithalen joh, je laat ons behoorlijk schrikken. Zeg veel sterkte de komende dagen en rustig aan he. Groetnis fan it sekretariaat en oant sjen, Janny