Amerika-deel-2 - Reisverslag uit Ureterp, Nederland van gurbe woude - WaarBenJij.nu Amerika-deel-2 - Reisverslag uit Ureterp, Nederland van gurbe woude - WaarBenJij.nu

Amerika-deel-2

Door: gurbefeikje

Blijf op de hoogte en volg gurbe

09 Juni 2011 | Nederland, Ureterp

Woensdag 8 juni

Een nacht van bijna 12 uur heeft ons goed gedaan en maken ons op voor een reisdag. We vertrekken om half tien ‘s ochtends vanuit het grauwe en regenachtige Seattle richting het Oosten naar Coeur D’alena in de staat Idaho. Een reis van zo’n slordige 530 kilometer.

We kiezen voor de toeristische route, maar door het slechte weer valt er aanvankelijk weinig te genieten. We hebben nu al meer regen gehad dan tijdens onze trip van twee jaar geleden naar California. We komen eerst door een wintersportgebied waar nog sneeuw langs de weg ligt en komen dan in Leavenworth, het Amerikaanse Tirol. Alles lijkt werkelijk op Oostenrijk. Overal hangen aanbiedingen van Bratwursten, je moet er van houden.

Vervolgens komen we in een gebied waar veel fruitkwekers en tuinbouwers wonen. Eindeloze vlakten met slecht onderhouden bedrijven en loodsen. Je wordt er niet vrolijk van. De dorpen ogen al niet veel levendiger. Als je hier als puber opgroeit, kan ik me voorstellen dat je op een gegeven moment naar de plaatselijke gunstore rent, een wapen aanschaft en de eerste de beste die je tegenkomt neerknalt. Nou, ja, dat is natuurlijk een beetje overdreven, maar als ik dit zie, is Ureterp zo saai nog niet.

De auto bevalt goed, hij rijdt super, alleen is het wennen aan het formaat. Het is echt een kanjer, maar na 500 km gaat het al een stuk beter en gelukkig zijn de Amerikaanse parkeerplaatsen net als het land zelf, groot.

Nou, dat was het voor vandaag. Groeten uit Idaho en er volgt meer.