Amerika deel 3 - Reisverslag uit Ureterp, Nederland van gurbe woude - WaarBenJij.nu Amerika deel 3 - Reisverslag uit Ureterp, Nederland van gurbe woude - WaarBenJij.nu

Amerika deel 3

Door: gurbefeikje

Blijf op de hoogte en volg gurbe

10 Juni 2011 | Nederland, Ureterp

Donderdag 9 juni

Lekker vroeg op en eerst het internet even op. Ale hotels bieden gratis internet met goede, snelle en gratis verbinding. Even ons reisverslag updaten, het nieuws volgen en hotel boeken voor de komende nacht. Internet is ideaal en goekoper, want late E-boekingen leveren voordeeltjes op. Bovendien kunnen we ons goed orienteren op omgeving en activiteiten.

Hebben ontbijt bij hotel overgeslagen en ervoor gekozen om in centrum Coeur D’Elena te ontbijten. Komen bij the Iron Horse terecht en worden ontvangen dor een vriendelijke en vitale oma van naar schatting ruim boven de zeventig. Op de vraag of we nog kunnen ontbijten, verschijnt komt er een big smile op haar gezicht. ‘You’l be amazed’. Ontbijten in Amerika kost een drol. Feikje heeft French toast en ik heb een uitsmijter met ham en iets wat op Rosti lijkt en natuurlijk onbeperkt koffie. We zijn veertien dollar kwijt, oftewel nog geen tien euro. De biefstuk die op de ontbijtkaart staat bewaar ik voor een volgende keer.

We worden bediend door Dascha, een leuke jonge meid van circa 20 jaar. Ze komt uit Rusland en is acht jaar geleden geadopteerd. Althans dat denkt ze, wij denken dat Dascha een KGB-mol is die gedumpt is om op te gaan in de Amerikaanse samenleving om op een al lang bepaald tijdstip geactiveerd te worden. Remember Dascha, haar naam komt weer voorbij en zal Monica Lewinski voor altijd uit ons geheugen wissen.

Nadat we onder het genot van een lekker zonntje het centrum hebben verkend, vertrekken we rond 12 uur ’s middags we richting Missoula, een tussenstop op weg naar het Glacier Park. Highway 90 is een genot om op te rijden. Ik waan me qua drukte op weg naar pak’m beet Waskemeer, maar dan wel op royale 2-baansweg. Het verkeer in Amerika is een genot. Er wordt niet hard gereden en van claxonerende of met middelvinger en vuisten zwaaiende automobilisten hebben we geen last.

Gaan zo centrum in van Missoula om winkels te kijken, hier is geen btw, dus kan koopjes opleveren, eten en vanavond schijnt er een band op te treden. We laten ons verrassen. Het is hier nu half zes s’middags, acht uur verschil met Nederland omdat we richting oosten zijn getrokken en in een andere time table terecht zijn gekomen.

Tot morgen groetjes Gurbe en Feikje

• 10 Juni 2011 - 08:46

Wobbe:

Erg leuk om te lezen!!! En de Russische connectie maakt het ook nog spannend! Gurbe, volgens mij moet jij Charles Groenhuizen maar gaan opvolgen als Amerika correspondent! Nog een hele fijne reis verder!