Amerika deel 3B - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van gurbe woude - WaarBenJij.nu Amerika deel 3B - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van gurbe woude - WaarBenJij.nu

Amerika deel 3B

Door: gurbefeikje

Blijf op de hoogte en volg gurbe

10 Juni 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Donderdag 9 juni – deel 2

Zijn donderdagmiddag omstreeks 16.00 uur in Missoula aangekomen. Eerst even bijkomen en toen het centrum in. Iedere donderdag is er op een overdekt terrein bij de rivier live-muziek. De band speelt leuk en het is gezellig, jammer alleen dat het weer wat triest is. De eettentjes zijn niet te tellen, van hotdogs, Thai tot Mexcicaan, er is geen nee te koop.

De rivier is wild en hoog en het gesprek van de dag bij de locals. We praten met een beetje vreemde kerel die met een boa constrictor rond paradeert en en jonge herdershond bij zich heeft. Hij vertelt dat hij bang is dat de rivier gaat overstromen en baseert dat op de voorspelde regen en het feit dat er nog steeds sneeuw in de bergen ligt die nog moet smelten en naar beneden komt. De verwachting is dat er mensen geëvacueerd moeten worden.

Ik bestel een biertje en dan komt de Amerikaanse hypocrisie boven. In Amerika mag je niet op straat drinken en ik moet een bandje (zie foto) kopen als bewijs dat ik een verantwoorde drinker ben. Net of dat bandje afdoende is.

We eten bij een Italiaans restaurant waar het smoordruk is. Als we ons eten krijgen weten we meteen waarom het zo druk is. Het smaakt geweldig, zelden zo’n heerlijke pasta gehad, met gegrilde kip, broccoli, gedroogde tomaten en veel knoflook. Feikje eet hetzelfde maar dan met penne, ook zij vindt het mjammie .

Het is hier nu vrijdag om half negen ‘s ochtends en we gaan zo meteen ontbijten en dan richting Glacier park, bisons en indianen.

See you

• 10 Juni 2011 - 20:07

Alie:

he leuk om jullie zo na een week te volgen de groeten aan de indianen veel plezier nog doei

• 11 Juni 2011 - 01:35

Teun:

Hello friezen om utens.
    Leuk om jullie verslagen te lezen. Zo krijgt "" een beer op de weg" weer een heel andere betekenis. Afgelopen periode hebben jullie genoeg "beren" gezien. Geniet er dus maar van.
    Hier gaat alles goed. Ureterp zonder jullie is natuurlijk niet hetzelfde. Gelukkig vind ik troost bij kameraad Anno. Het is nu 03.30 uur en we hebben elkaar weer wat "moet" ingesproken zodat we de aankomende dagen zonder jullie goed door kunnen komen. Ben zo verstandig om met de fiets weer richting huis tegaan en deze keer zonder lekke band.
    Monica is met Sanne naar Soldaat van Oranje en slapen in een hotel in de buurt. Dennis is net thuis gekomen dus ik kan nu met een gerust hart naar bed.
    Groeten aan de people of America.

• 13 Juni 2011 - 19:45

Nevland:

De tekst op dat bandje roept (nee schreeuwt) om een reactie... maar die bewaar ik nog even.
    Mooie verslagen, volhouden zo.