Amerika deel 4 - Reisverslag uit Kalispell, Verenigde Staten van gurbe woude - WaarBenJij.nu Amerika deel 4 - Reisverslag uit Kalispell, Verenigde Staten van gurbe woude - WaarBenJij.nu

Amerika deel 4

Door: gurbefeikje

Blijf op de hoogte en volg gurbe

11 Juni 2011 | Verenigde Staten, Kalispell

Reisdag 4 vrijdag 10 juni

We zijn vroeg op, half acht en hebben video-contact met Allart en Lea. Daarna schieten we nog een paar fotos´s in Missoula (o.a. hoge rivierstand) en zoeken een plek om te ontbijten. Vervolgens richting Kalispell, dat in de buurt van Glacier Park ligt.

Het weer is vriendelijk, het is niet heet, maar de zon voelt lekker warm aan en de lucht is blauw. Onderweg gaan we langs de Bison Range, een klein natuurpark waar bizons zijn en nog veel meer wilde dieren. De bizons zien we alleen van ver, maar Feikje is alert en spot een heuse beer (foto). Dat zorgt natuurlijk voor enige opwinding.

Daarnaast zien we herten, eekhoorns en mooie vogels. Onderweg door het park vrezen we even vast te komen zitten. Een Nederlander met een grote camper is precies in een bocht vastgeraakt in de modder. Gelukkig kunnen we er net langs. Daarna gaan we verder richting Kalispell. Onderweg zien we Indianenmuseum met de naam Allard (foto) er op, dus dat moet op de foto.

We passeren en enorm meer, Flathead Lake en arriveren aan het eind van de middag in Kalispell. Terwijl ik dit tik, is het 18.40 lokale tijd en 02.40 in de nacht Nederlandse tijd. We zitten in een klassiek, maar en mooi hotel met twee vriendelijke dames bij de receptie. Gaan nu even checken of er vanavond nog iets leuks te doen is en waar we lekker kunnen eten.

Dit was het, see you next time!!